Sıkça Sorulan Sorular | Bilgisayar Mühendisliği | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci Kabulü İçin Koşullar Nedir?
ÖSYM tarafından yapılan YKS ve DGS sınav sonuçlarına göre ÖSYM tarafından yerleştirilen adaylar kayıt hakkı kazanmış olur.
Yatay geçiş yoluyla şartları sağlayan ve kabul hakkı kazanan öğrenciler kayıt yaptırabilirler.  Detaylı bilgi için yatay geçiş şartlarına bakabilirsiniz.
Üniversitenizde Eğitim-Öğretim Dili Nedir?

Eğitim Fakültesi: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği eğitim-öğretim dili Türkçedir ve İngilizce hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

İngilizce Öğretmenliği eğitim-öğretim dili İngilizcedir ve bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı zorunludur. Hazırlık sınıfında başarılı olmayan öğrenciler birinci sınıfa geçemezler.

Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi: Mimarlık ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde eğitim-öğretim dili Türkçedir.

Hukuk Fakültesi: eğitim-öğretim dili Türkçedir ve İngilizce hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi: İktisat, İşletme ve Psikoloji bölümlerinde eğitim-öğretim dili Türkçe’dir.

Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünün eğitim-öğretim dili %30 İngilizce’dir ve bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı zorunludur. Hazırlık sınıfında başarılı olmayan öğrenciler birinci sınıfa geçemezler.

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile bölümlerinin eğitim-öğretim dili %100 İngilizce’dir ve bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı zorunludur. Hazırlık sınıfında başarılı olmayan öğrenciler birinci sınıfa geçemezler.

Mühendislik Fakültesi: bütün bölümlerinde eğitim-öğretim dili İngilizcedir ve bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı zorunludur. Hazırlık sınıfında başarılı olmayan öğrenciler birinci sınıfa geçemezler.

Sağlık Bilimleri Fakültesi: eğitim-öğretim dili Türkçedir ve İngilizce hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

Meslek Yüksekokulu: eğitim-öğretim dili Türkçedir ve İngilizce hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

Fen Bilimleri Enstitüsü: programlarında eğitim-öğretim dili İngilizcedir.

İnşaat Mühendisliği ABD ile Elektronik Bilgisayar Mühendisliği ABD’nın eğitim-öğretim dili %100 İngilizce’dir.

İş Sağlığı ve Güvenliği ABD ile Mimarlık ABD’nın eğitim-öğretim dili Türkçe’dir .

Sağlık Bilimleri Enstitüsü: programlarında eğitim-öğretim dili Türkçedir.

Sosyal Bilimler Enstitüsü: programlarında eğitim-öğretim dili Türkçedir.

İletişim Fakültesi: Görsel İletişim Tasarımı ve Radyo Televizyon ve Sinema bölümlerinin eğitim-öğretim dili Türkçedir ve İngilizce hazırlık sınıfı bulunmamaktadır.

Üniversiteniz Nerededir Ve Ulaşım İmkânı Nasıldır?

Üniversitemiz, Gaziantep Havalimanı yolu üzerinde Şehir merkezine ve Havalimanına 8 km mesafededir. Üniversiteye şehir merkezinden toplu taşıma araçları (tramvay, belediye otobüsü, dolmuş) ile kolaylıkla ulaşılabilmektedir.

Otobüs saatleri detaylı bilgi için okulumuzun 1150 güvenlik dahili numarasını arayabilirsiniz.

Üniversitemize ulaşımda günün hemen her saatinde toplu taşıma (otobüs, dolmuş) vasıtasıyla ulaşmak olanaklıdır. Ayrıca öğrencilerimiz ve personelimizin kolaylıkla kent merkezine ulaşabilmeleri için Gaziantep’in pek çok semtine servis araçlarımız bulunmaktadır. Nihayet, kent merkezinden havalimanına raylı ulaşım çalışmaları da dikkate alındığında; Hasan Kalyoncu Üniversitesi bir yandan eşsiz güzellikte bir doğa ortamının avantajını mensuplarına yaşatmakta, bir yandan da on dakika içerisinde kent dokusuna nüfuz edebilme olanağına sahip bulunmaktadır.

ÖZEL SERVİS FİRMASI

Dilediğiniz özel servis firmasını tercih edebilirsiniz.

Taksi Durağı

Üniversitemiz nizamiyesinde taksi durağı bulunmaktadır. Bu durak ile yapılan anlaşma sonucunda haftasonları kampüsümüz içerisinde bulunan Kredi Yurtlar Kurumu Yurdunda kalan öğrencilerimiz Karataş 1 durağına 15TL karşılığında ulaşabilmektedir.

Taksi Durağı Telefonu: 0(342) 424 00 24

Üniversitenizin Fiziki Ve Sosyal İmkânları Nelerdir?

Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nin yerleşkesinde kafe, kafeterya, bilgisayar laboratuvarı, zengin kütüphane, son derecede modern cihazlarla donatılmış bölüm laboratuvarları ve çağdaş derslikler yer almaktadır. Kampus içerisinde halı futbol sahası, basketbol sahası, voleybol sahası, tenis kortu ve tenis masaları yer almaktadır.

Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.

Kütüphane İmkânları Nelerdir?

Üniversitemiz Kütüphanesi öğretim elemanları, öğrenciler ve diğer kullanıcıların eğitim, öğretim ve araştırmaya ilişkin bilgi ve belge ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlamaktadır.  Kütüphane kaynaklarımız dünyanın ve ülkemizin önde gelen yayın evlerine ait basılı kitap ve dergilerinin yanı sıra e-veritabanları, e-kitaplar, e-dergiler ve multimedya (Cd,Vcd,Dvd vb.) kaynaklarını içeren zengin bir koleksiyona sahiptir. Kütüphane web sayfamız üzerinden, güvenilir akademik bilgi kaynaklarına 7/24 erişilebilmektedir. Kütüphanemiz; yayın sağlama, ödünç verme, kütüphaneler arası ödünç yayın/belge sağlama (öğretim elemanlarına), multimedya, danışma, kullanıcı eğitimleri ve  engelli kullanıcılara yönelik hizmetler sunmaktadır.

Kütüphanemiz hakkında detaylı bilgi için  TIKLAYINIZ

Hasan Kalyoncu Üniversitesi'nin Diğer Üniversitelerden Farkı Nedir?

Bölgede dünya standartlarında eğitim veren bir vakıf üniversitesi.

Üniversiteyi ailesine yakın bir yerde okumak isteyenler bizi tercih edebilir. Bu açıdan bakınca, bölgedeki 20’yi aşkın ilin öğrencileri için iyi bir tercih nedeniyiz.

Üniversiteyi ailesinin yaşadığı yerden farklı bir şehirde okumak isteyen ve Gaziantep dışındaki illerden gelen ve ülkemizi, kültürümüzü ve tarihimizi keşfetmek isteyen öğrenciler için Gaziantep eşi olmayan bir marka şehirdir. Şu anda tüm illerden öğrencimiz bulunmaktadır.

Gaziantep, Ülkemizin ihracat sıralamasında 6. sıraya yerleşmiş bir endüstri ve ticaret merkezi ve 5 Organize Sanayi Bölgesi ile öğrencilere çok farklı staj imkânları sunan bir kenttir.

Altı bin yıllık tarihi, müzeleri ve lezzet durakları yanında modern bir şehrin sahip olduğu tüm imkânlar Gaziantep’tedir.

Büyük şehirlerle kıyaslandığında hayat çok ucuzdur.

Trafik sorunu ve yollarda zaman tüketmek diye bir sorun yoktur.

Selçuklu mimarisini yansıtan güzel, ferah ve akıllı bir kampüsümüz vardır.

Üniversite-iş dünyası işbirliğinin gelişmesine katkıda bulunacak ve öğrenciler için işyerinde öğrenme, staj, girişimcilik eğitimi, iş bağlantıları gibi yansımaları olacak olan endüstri uygulamaları dersi bir başka avantajdır.

Programlarımızda teori ile uygulamayı birleştiren, bölümlerin temel dersleri yanında çok çeşitli uzmanlıklara imkân veren dinamik ve çağdaş müfredat uygulanmaktadır.

İdari ve akademik kadrolar ile öğrencilerin doğrudan katıldıkları demokratik bir yönetim anlayışına sahibiz.

Taksitle ödenebilen makul öğrenim ücretlerimiz var.

Çok çeşitli burs imkânlarımız bulunmaktadır.

Hazırlıktan itibaren sürekli yabancı dil eğitimi; İngilizceye ek olarak ikinci bir dil imkânı sunuyoruz.

Mezun Olan Öğrencilerimize İş İmkânı Var Mıdır?

Üniversitemiz bünyesinde kurulan HKÜ Kariyer Merkezi ile öğrencilerimizi direk olarak sektörle buluşturmaktayız. Her yıl düzenlenecek olan Kariyer Günleri etkinliğimizde farklı sektörlerden şirketler katılmakta ve stant açmaktadır. Açılan bu stantlarda öğrencilerimiz direk olarak iş başvurusu yapabilmektedir.

Üniversite-İş Dünyası İşbirliği Ve Staj İmkânları Nelerdir?

Üniversitemiz anlaşmalı olduğu kurumlara her yıl stajer öğrenci göndermektedir. Bu kurumların seçiminde, öğrencilerimizin mümkün olduğunca fazla tecrübe edinmesi prensibiyle hareket edilmektedir. Ayrıca HKÜ Kariyer Merkezi öğrencilerimiz için staj imkanı verebilecek kurumları düzenli olarak araştırmakta ve ilan etmektedir.

Kişisel Gelişim Ve Sertifika Programları Var Mıdır?

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi’nde ve üniversitenin farklı birimlerinde her yıl düzenli olarak talep gören konularda sertifika programları düzenlenmektedir.

Değişim Programları Var mıdır?

Erasmus+, Farabi ve Mevlana değişim programları kapsamında öğrencilerimiz ve personellerimiz Avrupa’daki ve Türkiye’deki üniversitelerde bulunarak, 3 aydan 12 aya kadar değişimin bir parçası olup kendilerini geliştirme fırsatı bulmaktadırlar. Ayrıca Eurodesk Temas Noktası olan ofisimizde, çeşitli ülkelerden ortaklarla yürütülen uluslararası projelere öğrencilerimizin katılımları teşvik edilmektedir.

Erasmus+ anlaşmalı olduğumuz Üniversitelerden bazıları;
• University of AppliesSciences, Almanya
• University of Catania, İtalya
• University of Sassari, İtalya
• University of Coruna, İspanya
• Polytechic of Coimbra, Portekiz
• OldPolishUniversity, Polonya
• Radom Academy of Economics, Polonya
• Cardinal Stefan Wyszynski, Polonya
• WarsawUniversity of Technology, Polonya
• The Academy of Business andHealthSciences in Lodz, Polonya
• West University of Timisoara, Romanya
• KazimieresSimonaviciusUniversity, Litvanya
• International UniversityCollage, Bulgaristan
• University of Tartu, Estonya
• University of Ostrava, Çek Cumhuriyeti

Üniversitelerinde eğitim alabilmekte olup anlaşma yelpazemizi genişletmek adına ofis olarak çalışmalarımız devam etmektedir. Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ

Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

ÖSYS sonuçlarına göre bir programa kesin kayıt hakkı kazananların kayıt işlemleri, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilan edilen tarihler içinde yapılır.

Kayıtta Gerekli Belgeler
1. Lise Diploması Aslı / Geçici Mezuniyet Belgesi Aslı
2. ÖSYM Sonuç Belgesi (Detaylı)
3. ÖSYM Yerleştirme Belgesi
4. Nüfus Cüzdanı Sureti
5. Askerlikle ilişkisi olmadığına dair belge ( erkek öğrenciler için)
6. Öğrenim Ücreti Makbuzu
7. İkametgah Belgesi
8. 6 adet fotoğraf

Henüz Liseden Mezun Olmadığım İçin Lise Diplomamı Alamadım. Bu Durumdaki Adayların Ne Yapması Gerekiyor?

Lise diplomasını alamayan öğrencilerimizin, liselerinden “Geçici Mezuniyet Belgesi” getirmeleri gerekmektedir.

Kayıt İçin Belgelerimin Aslını Değil Fotokopisini Vermek İstiyorum. Belgelerin Fotokopileri Kabul Ediliyor Mu? Onaylanmış Belgelerin Fotokopileri Kabul Ediliyor Mu?

HAYIR,BAŞVURUDA FOTOKOPİ OLAN HİÇBİR BELGE KABUL EDİLMEMEKTEDİR.

Belgelerinin aslını vermek istemeyen adaylar, bu belgelerinin noter onaylı fotokopisini getirmeliler ve onaylı kopyayı teslim etmelidirler. Onaylanmış belgenin fotokopisi de kabul edilmemektedir. Kayıtlar sırasında teslim edilen tüm belgeler ya asıl ya da onaylanmış kopya olmalıdır.

Kayıt Evraklarımı Faks Veya E-Posta Olarak Gönderebilir Miyim?

Hayır, faks veya e-posta ile gönderilen hiçbir belge kabul edilmemektedir. Kayıtlar sırasında teslim edilen tüm belgeler ya asıl ya da noter onaylı olmalı, üzerinde imza, mühür vs… bulunmalıdır.

Kayıt Evraklarımı Benim Yerime Başkası Getirebilir Mi?

Geçerli bir nedenle, (yurt dışından burs- AFS, TÜBİTAK vb. yoluyla eğitimine ara verecek olanlar) ilk kayıt işlemini gerçekleştiremeyecek durumda olan öğrenciler, bir yakınlarını vekil tayin ederek de bu işlemi tamamlayabilirler; 18 yaşını tamamlamış öğrencilerin kayıtları için noter onaylı vekâletname gereklidir.

Yarıyıl Kayıtları

Bütün öğrencilerin eğitim öğretim süreleri boyunca her yarıyıl başında kayıt yenilemeleri zorunludur. Yarıyıl kayıtları sırasında öğrencilerin o yarıyılda alacakları dersler öğrenci ile öğrencilerin danışmanları tarafından yönetmelikler çerçevesinde belirlenir. Öğrenciler kendi kayıtlarını kendileri yaptırmakla yükümlüdür.

Kayıt yenileme işlemi için aşağıdaki adımların tamamlanması gerekmektedir:

  • Öğrenci öncelikle mali yükümlülüğünü yerine getirmeli
  • Mali onayı yoksa mali onayını Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğünden almalıdır.
  • Mali onayın verilebilmesi için, ödemenin ders-ekleme bırakma haftasından önce yapılması gerekmektedir.
  • Mali onay işlemi tamamlandıktan sonra, ders seçimini tamamlayan öğrencinin kayıt yenileme işlemi başarı ile tamamlanmış olur.

NOT: Kayıt yenileme işlemini geçerli bir mazeretten dolayı tamamlayamayan öğrenci danışmanı ile birlikte ders seçimini yapmak durumundadır.

Hangi şekillerde yatay geçiş yapabilirim?

Yatay geçişlerde 3 başvuru türü bulunmaktadır. Bunlar;

  • Yurt içi
  • Yurt dışı
  • Kurum içi
Yurt İçi Yatay Geçiş Şartları Nelerdir?

1. DURUM: Öğrenci 1. 2. Ve 3. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • ANA YÖNETMELİK ile geçiş yapabilir;

Kayıtlı olduğu programda okumuş olduğu dönemlere ait genel not ortalaması 100 üzerinden en az 60 olma şartı sağlıyorsa kabul edilebilir.

Yada

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

2. DURUM: Öğrenci Hazırlık veya 4. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

Yurt Dışı Yatay Geçiş Şartları Nelerdir?

1. DURUM: Öğrenci 1.2. Ve 3. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • ANA YÖNETMELİK ile geçiş yapabilir;

· Yurt dışında öğrenime başladıkları yılda ÖSYS’ye girmiş olmaları ve Yükseköğretime Geçiş Sınavından (YGS) 180 puana sahip olmaları gerekir.

· (YGS) 180 puana sahip olmayan öğrencilerin aşağıda belirtilen muadil belgelerden birisine sahip olması gerekir.

  • SAT 1 (Minimum 1000 puan)
  • ACT (Minimum 21 Puan)
  • Abitur
  • Fransız Bakaloryası
  • GCE A Level Sertifikası (Minimum 2 ders)
  • Uluslararası Bakalorya (International Baccalaureate, IB)
  • Avusturya Matura Diploması (MaturaReifezeugnis)
  • İtalya Maturita Diploması (Diploma diMaturita)

yada

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

2. DURUM: Öğrenci Hazırlık Ve 4. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

Kurum İçi Yatay Geçiş Şartlar Nelerdir?

1. DURUM: Öğrenci 1. 2. Ve 3. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • ANA YÖNETMELİK ile geçiş yapabilir;

Öğrencinin ÖSYM sınavına girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği bölümün puan türündeki puanının, yurt içindeki diğer üniversitelerin en düşük taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.

Yada

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

2. DURUM: Öğrenci Hazırlık Ve 4. Sınıflara yatay geçiş yapacak ise;

  • EK MADDE ile geçiş yapabilir;

Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile öğrencinin OSYS puanı o yılki taban puanımızdan büyük veya eşit ise öğrenci kabul edilir.

Kurum içi yatay geçişlerde öğrencinin bursu devam eder mi?

Hayır, devam etmez. Üniversiteye giriş yaptığı yıl itibari ile Üniversite giriş sınavında almış olduğu puan üniversitemizdeki burslu taban puanlarından (%25, %50 veya tam burslu) hangisini sağlıyorsa bursu o şekilde devam eder. Eğer burslu taban puanlarından herhangi birine puanı yetmiyor ise öğrencinin bursu kesilir.

Yurt Dışı veya Yurt İçi yatay geçişlerde öğrencilerin bursu devam eder mi?

Öğrencinin bursu devam etmez.

DGS Başvuru Koşulları Nelerdir?
  • Yükseköğretim programlarına dikey geçiş için başvuracak adaylarda, meslek yüksekokulları ve açık öğretim ön lisans programlarından mezun olmuş olma şartı aranır. O yıl son sınıfta olup da staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirmiş olan adaylar da başvurabilir.
  • Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) meslek yüksekokullarının son sınıf öğrencileri ve mezunları ile aynı koşullarda yurt dışından mezun olup denkliği kabul edilen adaylar da DGS’ye başvurabilirler.
  • Gerek merkezî yerleştirme gerekse özel yetenek sınavıyla öğrenci alan meslek yüksekokulu son sınıf öğrencileri ve mezunları, kendi alanlarındaki özel yetenek sınavı veya merkezî sistemle öğrenci alan lisans programlarına dikey geçiş yapmak istiyorlarsa DGS’ye girmek zorundadırlar.
  • Açık öğretim ve meslek yüksekokullarının ön lisans programlarından mezun olanlardan kendi alanlarındaki açık öğretim lisans programlarına devam etmek isteyenlerin bu sınava girmeleri gerekmemektedir. Bu durumdaki adaylar kendi alanlarındaki açık öğretim lisans programlarına doğrudan kayıt hakkına sahiptirler. Bu konudaki başvuruların ilgili yükseköğretim kurumuna yapılması gerekmektedir. Geçiş yapılabilecek programlara ilişkin ayrıntılı bilgiler Üniversitenin İnternet adresinden edinilmelidir.
  • Açık öğretim dâhil öğretim süresi dört ve daha fazla yıl olan programlardan ön lisans diploması alan veya alacak olanlar DGS’ye başvuramazlar.
DGS Başvuru İşlemi Nasıl Gerçekleşmektedir?

Sınava girmek isteyen adaylar, başvuru süresi içinde ÖSYM’nin http://www.osym.gov.tr İnternet adresinden ulaşabilirler.

Üniversitenize DGS ile Yerleştim Kayıt İçin Gereken Belgeler Nelerdir?

ÖSYS sonuçlarına göre bir programa kesin kayıt hakkı kazananların kayıt işlemleri, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilan edilen tarihler içinde yapılır.

Kayıtta Gerekli Belgeler

  1. Ön Lisans Diploması Aslı / Geçici Mezuniyet Belgesi Aslı
  2. ÖSYM Sonuç Belgesi (Detaylı)
  3. ÖSYM Yerleştirme Belgesi
  4. Nüfus Cüzdanı Sureti
  5. Askerlikle ilişkisi olmadığına dair belge ( erkek öğrenciler için)
  6. Öğrenim Ücreti Makbuzu
  7. İkametgah Belgesi
  8. 6 adet fotoğraf
Uluslararası Öğrenci Statüsünde Sayılma Şartlarınız Nelerdir?
  • Lise son sınıfta olmaları ya da mezun durumda bulunmaları koşuluyla;
  • Doğumla Türk vatandaşı olup da İçişleri Bakanlığı’ndan Türk vatandaşlığından çıkma izni alanlar ve bunların Türk vatandaşlığından çıkma belgesinde kayıtlı reşit olmayan çocuklarının Türk Vatandaşlığı Kanunu uyarınca aldığı Tanınan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olduklarını belgeleyenler
  • Yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile TC vatandaşlığına geçen çift uyruklular.
  • TC uyruklu olup ortaöğretiminin tamamını KKTC hariç yabancı bir ülkede tamamlayanlar (ortaöğretiminin tamamını KKTC dışında yabancı bir ülkedeki Türk okullarında tamamlayanlar dahil).
  • KKTC uyruklu olup KKTC’de ikamet eden ve KKTC’de ortaöğrenimini tamamlayan GCE AL sınav sonuçlarına sahip olanlar ile 2005-2010 tarihleri arasında diğer ülkelerdeki kolej ve liselere kayıt yaptırıp eğitim alarak GCE AL sınav sonuçlarına sahip olan veya sahip olacaklar.
Başvuru Koşullarınız Nelerdir?
  • Lise son sınıfta olan ya da mezun durumda bulunan ve bu yönergeyle düzenlenen koşulları sağlayan yabancı uyruklu öğrenciler önlisans ve lisans programlarına başvurabilirler.
  • Üniversite Senatosu tarafından kabul edilen sınav sonuçlarından herhangi birinden gerekli görülen puanı almak.(Bu sınavlara ait geçerlilik süresi, her bir sınavın kendi mevzuatında düzenlendiği gibidir). Üniversite senatosunun belirlediği ülkeler dışından başvuracak adayların lise bitirme notlarının en az 100 üzerinden 70 olması gereklidir.
  • Başvuran adayların herhangi bir yükseköğretim kurumundan disiplin suçu nedeniyle çıkarılmamış olması gerekmektedir.
  • Başvuracak adayların akademik takvime uygun şekilde başvurması ve evrakları eksiksiz teslim etmek gerekir.
Başvuruların Değerlendirilmesi Nasıl Yapılmaktadır?
  • Adayların başvuruları, Fakülte/Yüksekokul/Enstitüler tarafından değerlendirilir.
  • Başvuru koşullarını sağlamış olmak, yerleştirilmeyi gerektirmez.
  • Başvurusu kabul edilen adaylara ilgili Dekanlık/Müdürlük tarafından kabul mektubu gönderilir. Kazanan adayların kabul mektuplarının birer kopyası Öğrenci İşleri Müdürlüğüne gönderilir. Başvurular bittikten sonra kabul mektubu gönderilen adayların listesi de Öğrenci İşleri Müdürlüğüne gönderilir.
Nasıl Başvuru Yapılmaktadır?

Başvurular üniversitemizin internet adresi üzerinden online olarak yapılır.

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

Kabul mektubu gönderilen adayların kayıt yaptırabilmeleri için aşağıda belirtilen evrakları, akademik takvimde belirtilen tarihlerde Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim etmeleri gerekmektedir.

  • Pasaportun onaylı fotokopisi
  • Diploma veya henüz diplomasını almamış olan adayların liselerinde belli bir tarihte mezun olacaklarını gösteren resmi bir belge (Noter tasdikli/yurtdışındaki yetkili Türk temsilcilikleri tarafından onaylanmış)
  • Lise diplomasının T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’ndan ya da ülkelerindeki Türkiye Büyükelçiliği’nden onaylı “Denklik Belgesi”
  • Transkript (Noter tasdikli/yurtdışındaki yetkili Türk temsilcilikleri tarafından onaylanmış)
  • Ülkesinden veya Türkiye’deki yetkili sağlık kurumlarınca onaylı, öğrencinin “bulaşıcı hastalık taşımadığı ve tedavisi zor ya da imkânsız herhangi bir hastalığı bulunmadığını” gösteren sağlık raporu.
  • Öğrencinin ülkesindeki yetkili Türk temsilciliğinden alacağı “Öğrenim Vizesi” belgesi
  • Üniversitemizde yüksek öğrenimlerini sürdürmek isteyen öğrencilerin öğrenimlerini sürdürebilecek maddi imkanlarının olduğuna dair üniversite senatosunca belirlenen miktarda maddi güvenceyi gösterir belge,
  • 6 adet fotoğraf
  • Öğrenim ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontu
  • Öğrenci, başvuru sırasında yukarıdaki istenen belgeleri eksiksiz olarak teslim etmek zorundadır. Tüm belgeler onaylı kopya olmalıdır. Üzerinde orijinal mühür ve imza olmayan fotokopi, faks veya e-posta ile gönderilen belgeler kabul edilmez. Ayrıca, tüm belgeler Türkçe veya İngilizce olmalıdır.
  • Kayıt için istenilen evrakların eksiksiz olması halinde, öğrencilerin Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından kayıtları yapılır.
Uluslararası Öğrenciler Hazırlık Sınıfında Muafiyet Olabilir mi?

Aşağıdaki durumlarda öğrenciler hazırlık sınıfından muaf olur veya hazırlık sınıfına devam ederler;

  • Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan İngilizce ve/veya Türkçe sınavlar ile Uluslararası eşdeğer sınavlarla yapılan İngilizce ve/veya Türkçe sınavlarda başarılı olan öğrenciler İngilizce ve/veya Türkçe hazırlık sınıfından muaf sayılırlar.
  • Tamamen İngilizce eğitim verilen bir programa yerleşen öğrenciler, Üniversitemizin Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan İngilizce muafiyet sınavına tabi tutulurlar. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler doğrudan öğrenimlerine başlarlar. Başarılı olamayan öğrenciler Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizce hazırlık sınıfına tabi tutulurlar. Her dönem sonunda yapılan muafiyet sınavında başarılı olan öğrenciler, takip eden dönemden itibaren lisans öğrenimlerine başlarlar. Hazırlık sınıfında başarılı olamayanlar bir yıl daha İngilizce eğitimine devam ederler.
  • Tamamen Türkçe eğitim verilen bir programa yerleşen öğrenciler Üniversitenin anlaşmalı olduğu kurumlar tarafından yapılan muafiyet sınavına tabi tutulurlar. Bu sınavda başarılı olan öğrenciler doğrudan öğrenimlerine başlarlar. Başarılı olamayan öğrenciler Üniversitenin anlaşmalı olduğu kurumlarda Türkçe hazırlık sınıfına tabi tutulurlar. Her dönem sonunda yapılan muafiyet sınavında başarılı olan öğrenciler, takip eden dönemden itibaren öğrenimlerine başlarlar. Hazırlık sınıfında başarılı olamayanlar bir yıl daha Türkçe eğitimine devam ederler.
  • Öğrenci Üniversitenin anlaşmalı olduğu kurumlar haricinde bir yerde Türkçe hazırlık eğitimi almak istediği takdirde öğrenciye bir yıl süreyle izin verilir ve alınan öğrenim ücreti iade edilir.
Üniversiteniz Uluslararası Öğrenci Statüsünde Kayıt Olduğumda Ortak Zorunlu Derslerden Muaf Olabilir miyim?

Hayır. Ortak zorunlu derslerde Senatonun belirlediği ilkeler çerçevesinde aşağıdaki uygulamalar yapılır;

  • Türk Dili ve Edebiyatı: İsteyen bu dersi alabilir veya yerine aynı krediye sahip seçmeli bir ders alabilir.
  • Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi: İsteyen bu dersi alabilir veya yerine aynı krediye sahip seçmeli bir ders alabilir.
Yurtdışından Öğrenci Kabulü Kapsamında; Uluslararası Öğrenci Olarak Aynı Anda Birden Fazla Lisans Programına Başvuru Yapabilir Miyim?

Evet, başvurabilirsiniz. Başvuru formunda program seçiminiz sırasıyla yapabilirsiniz.

Uluslararası Öğrenci Statüsünde Öğrenci Kabulünde Tanınmasını ve Denkliğinin Kabulünün Sağlanması İstenilen Ülkeler Hangileridir?

Üniversitemizin Uluslararası öğrenci kabulünde tanınmasını ve denkliğinin kabulünün sağlanması istenilen ülkeler aşağıda listelenmektedir.

1. A.B.D.
2. AFGANİSTAN
3. ALMANYA
4. ARNAVUTLUK
5. AVUSTURYA
6. AZERBAYCAN
7. BAHREYN
8. BANGLADEŞ
9. BELÇİKA
10. BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ
11. BOSNA HERSEK
12. BULGARİSTAN
13. CEZAYİR
14. ÇAD
15. ÇİN
16. ÇEK CUMHURİYETİ
17. DANİMARKA
18. FAS
19. FİLİSTİN
20. FRANSA
21. GÜRCİSTAN
22. HIRVATİSTAN
23. HOLLANDA
24. IRAK
25. İNGİLTERE
26. İRAN
27. İSVEÇ
28. İSVİÇRE
29. İSPANYA
30. İTALYA
31. KARADAĞ
32. KAZAKİSTAN
33. KENYA
34. KIRGIZISTAN
35. KOSOVA
36. KUVEYT
37. LİBYA
38. LİTVANYA
39. LÜBNAN
40. MACARİSTAN
41. MAKEDONYA
42. MISIR
43. MORİTANYA
44. NİJER
45. NİJERYA
46. ORTA AFRİKA ÜLKELERİ
47. ÖZBEKİSTAN
48. PAKİSTAN
49. ROMANYA
50. SENEGAL
51. SIRBİSTAN
52. SOMALİ
53. SUDAN
54. SUDİ ARABİSTAN
55. SURİYE
56. TACİKİSTAN
57. TANZANYA
58. TUNUS
59. TURKMENİSTAN
60. UGANDA
61. UKRAYNA
62. UMMAN
63. ÜRDÜN
64. YEMEN
65. YUGOSLAVYA
66. YUNANİSTAN
Uluslararası Öğrenci Kontenjanlarınız Nedir?
Programın Adı Name of Programme

Kont.
Quota

Eğitim Fakültesi Faculty of Education
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Guidance and Psychological Counseling

10

İngilizce Öğretmenliği English Teacher

10

Sınıf Öğretmenliği Teacher Training at Primary School Level

10

Okul Öncesi Öğretmenliği Pre-school Teaching

10

Özel Eğitim Öğretmenliği Special Education Teacher

10

Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Faculty of Fine Artsand Architecture
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Interior Architecture and Environmental Design

10

Mimarlık Architecture

10

Hukuk Fakültesi Faculty of Law

10

İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
İktisat Economics

10

İşletme Management

10

Psikoloji Psychology

10

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler PoliticalScienceand International Relations

10

Uluslararası Ticaret ve Lojistik International Commerce andLogistic

10

Mühendislik Fakültesi Faculty of Engineering
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) ComputerEngineering (English)

12

Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Electrical& Electronic Engineering (English)

12

İnşaat Mühendisliği (İngilizce) CivilEngineering (English)

20

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu School of Health Sciences
Beslenme ve Diyetetik NutritionandDietetics

10

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon PhysiotherapyandRehabilitation

10

Hemşirelik Nursing

10

Meslek Yüksekokulu Vocational School
Adalet Justice

10

İlk ve Acil Yardım First and Emergency Help

10

Anestezi Anesthesia

10

Diyaliz Dialysis

10

İletişim Fakültesi Communication Faculty
Görsel İletişim Tasarımı Visual Communication Design

10

2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılı Uluslararası Öğrenciler İçin Lisans Programları Öğrenim Ücretleri Ne Kadardır?

FAKÜLTE/YÜKSEKOKUL

Ücret (Dolar) 

Hazırlık sınıfı

6.000

Eğitim Fakültesi

6.000

Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi

6.000

Hukuk Fakültesi

6.000

İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

6.000

Mühendislik Fakültesi

6.000

Sağlık Bilimleri Yüksekokulu

6.000

Meslek Yüksekokulu

4.500

Yabancı Uyruklu Kimlik Numaramı Nasıl Öğrenebilirim?

Yabancı kimlik numaranızı bilmiyor iseniz sorgulama için https://tckimlik.nvi.gov.tr/ adresini ziyaret ediniz. Yabancı kimlik numaranızı öğreniniz.

Bu sorgulama sonucunda yabancı kimlik numaranızı öğrenemezseniz, ikamet tezkerenizle beraber Emniyet Müdürlüğü /Yabancılar Şubesi’ne gidiniz.

Yabancı kimlik numarası talep ediniz.

İkametgah Tezkeremin Geçerlilik Süresi Sona Erdi, Ne Yapmalıyım?

Tezkere süresi sona eren öğrencilerin 15 gün içinde en yakın İlçe Emniyet Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Bu süreç öğrencilerin sorumluluğundadır.

Özel Öğrenciler İkametgah Tezkeresi Alabilir Mi?

Özel öğrenciler ikametgah tezkeresi alamazlar.

Hem TC Hem De Yabancı Uyrukluyum. Tezkere İçin Başvuru Yapmalı Mıyım?

Eğer TC kimlik numaranız varsa, tezkere için başvuru yapmanıza gerek yoktur.

İkametgah Tezkeremi Kaybettim. Ne Yapmalıyım?

En kısa sürede en yakın Emniyet Müdürlüğüne gidip kayıp beyanında bulunmalısınız.

İkametgah Tezkeresi Başvurusu Yaptım Ancak Randevu Gününe Daha Çok Var. Tezkere Almadan Ülkeme Dönebilir Miyim?

Tezkere almadan ülkenize dönerseniz, Türkiye’den çıkışta ceza ödeyebilirsiniz.

Bir Burs Kapsamındayken Başka Bir Burstan Da Yararlanılabilir Mi?

Üniversitemiz tarafından verilen burslar karşılıksız olup, öğrenci birkaç tane burs almaya hak kazandığı takdirde öğrencinin lehine olan burs verilir. Aynı anda birden fazla burs verilmez.

Burslar hakkında daha fazla bilgi için TIKLAYINIZ.

Hasan Kalyonu Üniversitesi'nde Burslu Okuyan Öğrenciler Başka Vakıf Veya Kuruluşlardan Da Burs Alabilirler Mi?

Evet alabilirler. Öğrenciler istedikleri takdirde başka kuruluş veya vakıflara burs başvurusunda bulunabilirler.

Burssuz Olarak Hasan Kalyoncu Üniversitesi'ne Giren, Ancak Bir Akademik Yılın Sonunda Yüksek Başarı Sağlayan Öğrenciler Burs Almaya Hak Kazanabilirler Mi?

Üniversitemizde normal ders yükü ile öğrenimlerini başarı ile sürdüren öğrencilerinden, içinde bulundukları akademik yıldaki ağırlıklı not ortalamaları

  • 3.80-4.00 arasında olanlara %100
  • ü 3.60-3.79 arasında olanlara %50
  • ü 3.50-3.59 arasında olanlara %25

oranında öğrenim ücreti indirimi yapılır. Bu indirim, hak eden öğrenciler için müteakip akademik yılın başından itibaren uygulanmaya başlanır. Ancak, bu durumda olan öğrencilerden burs verileceklerin sayısı Mütevelli Heyetince belirlenir.

İndirimleriniz Nelerdir?

Üniversitemizde uygulanan indirimler aşağıda belirtilmektedir.

Üniversitemizde okuyan öğrencinin bütün kardeşler dahil Anne, Baba, Eşine öğrenim ücreti indirimi (Birlikte Öğrenim Gördüğü Müddetçe) uygulanır. İndirim 2 kardeşin birine, eğer 3 kardeş varsa 2’sine uygulanır. İndirim, ücreti en yüksek olan kardeşe uygulanır. (Lisans)

20%

Engeli olan %50 raporlu Öğrencilere (Lisans ve Lisansüstü)

50%

Şehit Çocuklarına (Lisans ve Lisansüstü)

100%

Gazi ve Çocuklarına (Lisans ve Lisansüstü)

100%

HKÜ Personeline (Lisans ve Lisansüstü)

50%

Gaziantep Eğitim ve Hizmet Vakfı Mütevelli Heyet Üyeleri, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mütevelli Heyet Üyeleri Özel Erdem Okulları Personelinin Özel Erdem Okullarından Mezun olan çocuklarına (Lisans)

30%

Gaziantep Erdem Eğitim Kolejinden mezun olup, üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler ile Yatay ve Dikey Geçiş  ile Gelen Erdem Koleji mezununa (Lisans)

20%

Gaziantep Eğitim ve Hizmet Vakfı Mütevelli Heyet Üyeleri, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mütevelli Heyet Üyeleri çocukları ile Özel Erdem Okulları Personelinin Diğer Okullardan Mezun olan çocuklarına (Lisans)

10%

HKÜ Akademik ve İdari personel çocuklarına (Lisans ve Lisansüstü)

30%

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisans Programlarından Mezun olup, Lisansüstü Programlarına Kayıt yaptıranlara

10%

ÖSYM Bursu olsa dahi bu indirimler uygulanır. Bu indirimlerden sadece en yüksek olanı uygulanır. Herhangi bir Mütevelli Heyet indirimi varsa, ÖSYM haricindeki tüm indirimlerden sadece biri uygulanır.
Sanat, Kültür Ve Spor Alanında Başarılı Olan Öğrencilere Burs Verilmekte Midir?

Sanat, kültür ve spor alanında başarılı olan öğrencilere son iki yılda milli sporcu olduklarını belgelemeleri şartıyla, derslere devam ettiği, disiplin cezası almadığı müddetçe, hazırlık sınıf olan birimlerde 5 yıl, diğer birimlerde 4 yıl süre ile öğrenim ücreti alınmaz ve 8 ay boyunca aşağıda belirtilen miktarda aylık burs verilmesine,

Dünya ve Olimpiyat şampiyonuna

1.000 TL

Avrupa şampiyonuna

800 TL

Türkiye şampiyonuna

500 TL

Türkiye Genelinde İlk 10.000 Puan Sıralamasına Giren Öğrencilere Burs Verilmekte Midir?

Türkiye genelinde;  Ek puanla derece yapanlar hariçLYS sıralamasında ilk 10.000’e giren öğrencilere derslere devam ettiği, disiplin cezası almadığı müddetçe, hazırlık sınıf olan birimlerde 5 yıl, diğer birimlerde 4 yıl süre ile öğrenim ücreti alınmaz ve 8 ay boyunca aşağıda belirtilen miktarda burs verilmesine,

İlk 100’e girenlere aylık

5.000 TL

101–500 arasına girenlere aylık

3.000 TL

501-1.000 arasına girenlere aylık

2.000 TL

1.001–5.000 arasına girenlere aylık

1.500 TL

5.001–10.000 arasına girenlere aylık

1.000 TL

Burslar Hangi Durumlarda Kesilir?

Devamsızlık yapan ve disiplin cezası alan öğrencilerin bursu kesilir.

Burslar Ne Kadar Süre İle Devam Eder?

Burs alan öğrencinin bursu Fakülte/Yüksekokulun asgari eğitim süresince devam eder. Yani hazırlık sınıfı olan birimlerde 5 yıl, hazırlık sınıfı olmayan birimlerde 4 yıl burs kesilmeden devam eder.

Transkript Almak İçin Neler Yapmam Gerekir?

Üniversiteye kayıtlı olduğunuz süre içerisinde almış olduğunuz dersleri, notlarınızı ve akademik başarı durumunuzu belgeleyen transkriptinizi alabilmek için;

  1.  Öğrenci numaranızı ve şifrenizi kullanarak Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ne giriş yapın.
  2. Raporlar menüsünden Transkript seçeneğini tıklayarak transkriptinizi görebilirsiniz.
  • Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden alınan transkript, resmi bir nitelik taşımaz.
  • Resmi transkript alabilmek için,

Öğrenci İşleri Müdürlüğü’nü ziyaret ederek transkript isteğinde bulunabilirsiniz.

Öğrenci Belgesi Nasıl Alabilirim?

Hasan Kalyoncu Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren belgeyi OBS üzerinden talep ettiğiniz zaman 1 iş günü sonra Öğrenci İşleri Müdürlüğümüze gelerek alabilirsiniz.

Yada www.turkiye.gov.tr ( e-devlet ) üzerinden de öğrenci belgesi alabilirsiniz.

Öğrenci Kimlik Kartımı Kaybettim Ne Yapmalıyım?

* Kimliğinizin kaybolması veya değişim talep edilmesi durumunda;

  • Öğrenci herhangi bir yerel gazeteye kayıp ilanı vermelidir.
  • Daha sonra gazetede ilanın yazıldığı bölüm ve 1 adet fotoğrafınızla öğrenci işlerine gidip yeni kimlik talep etmelidir.

(Fotoğrafın arka kısmına, T.C numarası, öğrenci numarası, isim-soy isim yazılmış olmalıdır ve fotoğrafın vesikalık olması gerekmektedir.)

* Yukarıda belirtilen belgeler Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edildikten bir hafta sonra yeni kimlik kartı Fakülte Sekreterliklerinden alınabilir.

Diploma Eki Almak İçin Neler Yapmalıyım?

Diploma ekinin ilk nüshası öğrencilerimize mezuniyetlerini takiben ücretsiz olarak verilir. Öğrenci İşleri Müdürlüğü’nü ziyaret ederek diploma eki isteğinde bulunabilirsiniz.

Disiplin Sicil Belgesi Almak İstiyorum, Ne Yapmalıyım?

Öğrenci İşleri Müdürlüğü’nü ziyaret ederek disiplin sicil belgesi isteğinde bulunabilirsiniz.

Öğrenci Bilgi Sistemi'ne (OBS) Nasıl Erişebilirim?

Web sayfamızdan “Öğrenci Bilgi Sistemi” menüsünden yada doğrudan http://obs.hku.edu.tr/ adresinden erişilebilir. Karşınıza çıkan ekranda yer alan kullanıcı adı ve şifreniz ile uygulamaya giriş yapabilirsiniz.

Takdir/Yüksek Takdir Belgesi Alabilmek İçin Sağlamam Gereken Koşullar Nelerdir?

Bir yarıyıl sonunda en az normal ders yükü ile herhangi bir dersin harf notu FF, FD, NA ve U olmaması şartıyla, o yarıyılın YNO’ları 3.00-3.49 arasında olan öğrenciler takdir öğrencisi, 3.50 ve daha yüksek olan öğrenciler ise yüksek takdir öğrencisi olarak nitelendirilir.

Adres Veya Telefon Bilgilerimin Değişmesi Durumunda Ne Yapmalıyım?

Öğrencilerimizle ilgili kişisel bilgiler (Yazışma adresi, ev adresi, telefon bilgileri, acil durumlarda aranacak kişi ile ilgili bilgiler vb..) Üniversiteye ilk kayıt sırasında sisteme aktarılır. Bu bilgilerde herhangi bir değişiklik olursa bu değişikliğin Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne bildirilmesi öğrencinin sorumluluğundadır.

Ayrıca öğrencilerimiz kendi şifreleri ile Öğrenci Bilgi Sisteminden de mevcut olan bilgilerini güncelleyebilmektedirler.

Lisans Öğrencilerinin Askerlik Ertelemesi Nasıl Yapılıyor?

Lisans öğrencilerimizin bilgilerinin otomatik olarak askerlik şubelerine gönderilmesi ile askerlik ertelemeleri yapılmaktadır.

Lisansüstü Öğrencilerin Askerlik Ertelemesi Nasıl Yapılıyor?

Lisansüstü  öğrencileri için: Öğrencilerin askerlik sevk tehiri işlemleri Üniversiteye ilk kayıt tarihinden itibaren 1,5 ay içerisinde Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Sevk tehirini Üniversitenin yapmasını isteyen lisansüstü öğrenciler bu isteklerini yazılı olarak bildirmeleri gerekir.

Öğrenci Kimliği Nasıl Alabilirim?

Üniversiteye ilk kayıtlardan sonra öğrenci kimlik kartı düzenlenmekte ve kayıt esnasında dağıtılmaktadır. Öğrenci kimlik kartları öğrenim süresi boyunca geçerlidir.

Burslu Statüde Üniversitenize Yatay Geçiş Yapılabiliyor Mu?

Hayır. Üniversitemize burslu statüde geçiş yapılmamaktadır. Ancak, Hasan Kalyoncu Üniversitesi lisans programlarında en az iki dönemi başarı ile tamamlayan öğrenciler öğrenime devam ederken sağlanacak burs olanaklarından yararlanabilirler.

Ders Kayıtları, Dönem İçi Tatil, Vb. Tarihleri Nereden Öğrenebilirim?

İlgili yıla ait Akademik Takvimde; ders ve dönem kayıt işlemleri, diploma programı bildirimi tarihleri, dönem sonu sınavları, mezuniyet başvurusu ve bunun gibi önemli tarihleri bulabilirsiniz.

Peşin Ödeme Yaparsam Herhangi Bir İndirim Yapılıyor Mu?

Evet. Peşin ödemelerde %5 indirim uygulanmaktadır.

Ödeme Yapıldıktan Sonra Ders Kaydı Yapabilir Miyim?

Akademik Takvim’de belirlenen ve duyurulan tarihlerde ders kayıtlarının yapılması gerekir. Üniversiteye karşı yükümlülüklerini tamamlayan öğrenciler ders kayıtlarını yapabilirler.

Tüm ödemeler gününde yapıldığı halde neden ders kaydı yapamıyorum?

Mali yükümlülüklerinizi tam olarak yerine getirmemiş ya da doğru hesaplara ödememiş olabilirsiniz.

Ödeme Yaptıktan Sonra Dekontu Size Getirecek Miyim?

Yapmış olduğunuz her ödeme Üniversiteye otomatik olarak aktarılacak ve dekont getirmenize de gerek kalmayacaktır.

Üniversiteden İlişkimi Kestiğim Zaman, Dönem Öğrenim Ücretini Geri Alabilir Miyim?

* Akademik takvimde belirtilen ders ekleme-bırakma tarihleri arasında kayıt sildiren öğrencilerin yatırmış oldukları ilk taksit iade edilmez. Ücret peşin olarak yatırılmışsa, ödenen tutardan ilk taksit tutarı kesildikten sonra geriye kalan ücret iade edilir.

* Akademik takvimde belirtilen ders ekleme-bırakma dönemi sona erdikten sonra kayıt sildiren öğrencilerden bir yarıyıllık öğrenim ücreti alınır. Ücret peşin olarak yatırılmışsa, ödenen tutardan bir yarıyıllık tutar kesildikten sonra geriye kalan miktar iade edilir.

Dönem Not Ortalaması Nedir?

Dönem içinde almış olduğunuz derslerden kazandığınız toplam puanın, dönem içinde almış olduğunuz derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunan bir akademik değerlendirme aracıdır.

Dönem Not Ortalaması hesabında, ilgili dönemde almış olduğunuz bütün derslerden alınan toplam puan, alınan derslerin kredi toplamına bölünür. (Bir dersten aldığınız toplam puan, ilgili dersin kredisi ile aldığınız notun katsayısının çarpımı ile elde edilir.

Örneğin; 3 kredilik bir dersten “BB” notu alan bir öğrencinin o dersten aldığı toplam puan; 3 * 3.0 = 9.0’dur. “P” , “S”, “U”, “T” ve “M” notları ortalama hesaplarına katılmaz)

NA” notu ise “U” veya “F” notu olarak işlem görür.

Not ortalamaları, virgülden sonra iki haneli olarak belirtilir (örneğin; 2,1234 çıkan hesapta; 2,12 olarak alınır.

Genel Not Ortalaması Nedir?

Üniversiteye girişinizden itibaren kayıt yaptırdığınız tüm derslerden kazandığınız toplam puanının, Üniversiteye girişinizden itibaren kayıt yaptırdığınız tüm derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunan bir akademik değerlendirme aracıdır.

GNO hesabında tekrar edilen derslerden alınan en son not dikkate alınır. Kayıt yaptırdığınız tüm dersler transkriptinizde görülür.

Daha Önce Aldığım Dersleri Tekrar Edebilir Miyim?

Ders yükü ile ilgili hükümler saklı kalmak şartıyla, öğrenciler, genel not ortalamalarını yükseltmek amacıyla daha önceki yarıyıllarda aldıkları dersleri tekrarlayabilir.

Mezun olma şartlarını yerine getiren öğrenciler, bu haktan yararlanamaz.

Aldığım Bir Dersi Değiştirmek İçin Yapmam Gereken İşlemler Nelerdir?

Güz ve bahar yarıyıllarında, akademik takvimde belirtilen süre içinde öğrenciler, danışmanlarının onayıyla kayıt yaptırdıkları derslerde değişiklik yapabilir. Ders ekleme-bırakma süresinden sonra yapılmak istenen değişiklikler, yalnızca ilgili yönetim kurulunun öğrencinin mazeretini uygun görmesi ile yapılır.

Başka Bir Üniversiteden Ders Almak İstiyorum, Ne Yapmam Gerekir?

Diğer yükseköğretim kurumlarından özel öğrenci statüsünde ders alınabilir. Ancak alınacak dersin uygunluğuna ve diploma programı içindeki konumuna Fakülte Yönetim Kurulu karar verir. Fakülte onayından sonra almış olduğunuz derse ait transkripti bir sonraki dönemin ders kayıtlarına kadar kayıtlı olduğunuz Fakülteye saydırılmak üzere iletmeniz gerekir.

Daha Önceki Okulumda Almış Olduğum Derslerden Muaf Olabilir Miyim?

Evet. Öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen derslerden muaf olabilirsiniz.

Sınav Sonuçlarıma Nasıl İtiraz Edebilirim?

Notun yanlış verildiğini tespit eden öğretim elemanı ve/veya aldığı nota itiraz eden veya sınav belgesinde maddi hata olup olmadığının belirlenmesini isteyen öğrenci notların ilanından itibaren beş iş günü içinde ilgili dekanlığa/bölüm başkanlığına yazılı olarak başvurabilir. Başvurular, bölüm başkanlığı tarafından yedi iş günü içinde sonuçlandırılır. İlgili yönetim kurulu kararı ile kesinleşen sonuç, Dekanlık/Yüksekokul Müdürlüğü tarafından öğrenciye bildirilir.

Devam Zorunluluğu Var Mı?

Öğrenciler, devam oranı %70’ten az olmamak şartı ile derslere, ilgili fakülte veya yüksekokulların belirlediği ilkeler doğrultusunda laboratuar ve uygulamalara devam etmek, yarıyıl/yıl içinde her türlü sınava ve dersi veren öğretim elemanının öngördüğü diğer çalışmalara katılmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin devamları ile ilgili kurallar öğretim elemanı tarafından ders öğretim planına konarak yarıyıl/yılbaşında ilan edilir. Öğrencilerin devam durumu, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Sağlık raporuyla belgelenmiş sağlık sorunları ve disiplin cezasıyla uzaklaştırma dâhil, hangi gerekçeyle olursa olsun, bir dersin devam yükümlülüğünü yerine getirmeyen öğrenci, o dersten başarısız sayılır. Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu sınavına giremezler ve yarıyıl/yılsonu notları NA olarak değerlendirilir.

Dönem Sonu Notlarımı Nereden Görebilirim?

Üniversiteye kayıtlı olduğunuz süre içerisinde almış olduğunuz dersleri, notlarınızı ve akademik başarı durumunuzu Öğrenci Bilgi Sistemi’ne (OBS) giriş yaparak transkriptinizden görüntüleyebilirsiniz.

Kaydımı Dondurmak (İzin) İçin Ne Yapmalıyım?

Öğrenciler; Üniversiteye tekrar dönmek üzere ilgili birimin Dekanlığın/Müdürlüğün onayı ile izinli sayılabilir.

Öğrencilere sağlık, maddi, ailevi, yurt dışında öğrenim görme, kişisel, akademik ve ilgili yönetim kurulunun uygun gördüğü haklı ve geçerli mazeret hallerinde izin verilebilir.

İzin başvuruları, gerekçeli bir dilekçe ve belgelerle birlikte, ilgili Dekanlığa/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne yapılır.

Dönem İzni (Kayıt Dondurma) Kararı Çıktıktan Sonra,Geçerli Olabilmesi İçin Ne Yapmalıyım?

Kayıt dondurma formunda adı geçen müdürlüklere ait herhangi bir  yükümlülüğünüzün olmadığına dair gerekli onayları alarak, formu Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim etmeniz gerekmektedir.

Dönem Ortasında İzin Başvurusunda Bulunabilir Miyim?

Evet. Geçerli bir nedeniniz varsa, izin gerekçenizi destekleyen belgelerle birlikte bağlı olduğunuz Fakülte/Enstitü’ye izin istediğiniz dönemi belirten bir dilekçe hazırlayarak izin başvurusunda bulunabilirsiniz.

Kaç Dönem İzin Alabilirim?

Öğrencilere, öğrenimleri süresince, hazırlık sınıfında en fazla iki yarıyıl, lisans programlarında dört yarıyıl izin verilebilir. Verilecek izinler; lisans programlarında bir yarıyıldan, İngilizce hazırlık sınıfında bir kuru kapsayan iki aylık bir süreden daha az olamaz.

İZİNLİ OLARAKGEÇİRİLEN SÜRELER ÖĞRENİM SÜRESİ HESABINA KATILMAZ.

Lisans Ve Önlisans Programlarından Kaydımı Dondurduğum Takdirde O Dönem İçin Ödemiş Olduğum Ücreti Geri Alabilir Miyim?

Lisans ve önlisans programlarından kayıt dondurmak isteyen ücretli öğrencilere uygulanacak işlemler;

a)      Akademik takvimde belirtilen Güz Yarıyılı ders ekleme bırakma tarihinin son gününe kadar olan sürede kayıtlarını dondurmak isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir yıllık normal öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

b)     Akademik takvimde belirtilen Güz Yarıyılı ders ekleme bırakma tarihinden sonra Bahar Yarıyılı Ders Seçme işlemlerinin başlama tarihine kadar kayıtlarını dondurmak isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir dönemlik normal öğrenim ücretini ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

c)      Akademik takvimde belirtilen Bahar Yarıyılı ders seçme işlemlerinin başlangıç tarihinden sonra kayıtlarını dondurmak isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir yıllık normal öğrenim ücretini ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

Lisansüstü Programlarından Kaydımı Dondurduğum Takdirde O Dönem İçin Ödemiş Olduğum Ücreti Geri Alabilir Miyim?

Lisansüstü programlarından kayıt dondurmak isteyen ücretli öğrencilere uygulanacak işlemler.

a)  Akademik takvimde belirtilen ders kayıtlarının başlangıç tarihinden itibaren ders ekleme bırakma tarihinin son gününe kadar olan süredekayıtlarını dondurmak isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu programda;

– Tezli programlarda ders döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezli programlarda tez döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler tez öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezsiz programlarda ders döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezsiz programlarda proje döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler proje öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Doktora programlarında ders döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Doktora programlarında tez döneminde kayıt dondurmak isteyen öğrenciler tez öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.

b)  Akademik takvimde belirtilen ders kayıtlarının başlangıç tarihinden itibaren ders ekleme bırakma tarihinden sonra kayıtlarını dondurmak isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu programın bir dönemlik normal öğrenim ücretini ödemek zorundadır.

Kaydımı Sildirmek İçin Ne Yapmalıyım?

Akademik başarısızlık, askerlik, sağlık problemleri ya da kişisel nedenlerden ötürü Üniversiteden kaydınızı sildirmek istiyorsanız;

·  Öncelikle danışmanınıza durumunuzu bildirin. Size destek olmaya, yol göstermeye çalışacaktır.

·  Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından size verilecek olan ilişik kesme formunu tamamlayın ve bu formda belirtilen birimlerden onay aldıktan sonra Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edin.

YUKARIDA SAYILAN İŞLEMLER YERİNE GETİRİLMEDEN KAYIT SİLDİRİLEMEZ.

Bu aşamadan sonra; dosyanızda bulunan lise/lisans diplomanızın aslını, geri alabilirsiniz.

ÜNİVERSİTEDEN AYRILAN ÖĞRENCİNİN, ÜNİVERSİTEYE TEKRAR DÖNMEK İSTEMESİ DURUMUNDA, TÜM YENİ ÖĞRENCİLER GİBİ, ÖĞRENCİ KABULLERİNE İLİŞKİN KOŞULLARI YERİNE GETİRMESİ GEREKİR

Lisans Ve Önlisans Programlarından Kaydımı Sildirdiğim Takdirde O Dönem İçin Ödemiş Olduğum Ücreti Geri Alabilir Miyim?

Lisans ve önlisans programlarından kayıt sildirmek isteyen ücretli öğrencilere uygulanacak işlemler;

a)      Akademik takvimde belirtilen Güz Yarıyılı ders ekleme bırakma tarihinin son gününe kadar olan sürede kayıtlarını sildirmek isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir yıllık normal öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

b)     Akademik takvimde belirtilen Güz Yarıyılı ders ekleme bırakma tarihinden sonra Bahar Yarıyılı Ders Seçme işlemlerinin başlama tarihine kadar kayıtlarını sildirmek isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir dönemlik normal öğrenim ücretini ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

c)      Akademik takvimde belirtilen Bahar Yarıyılı ders seçme işlemlerinin başlangıç tarihinden sonra kayıtlarını sildirmek isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu fakülte/yüksekokul/bölümün bir yıllıknormal öğrenim ücretini ödemek zorundadır. Mali İşler ve Satın Alma Müdürlüğü öğrenim ücreti üzerinden öğrencinin yatırmış olduğu ücreti hesaplayarak fazladan yatırılan ücreti öğrenciye öder veya eksik kalanı tahsil eder.

Lisansüstü Programlarından Kaydımı Sildirdiğim Takdirde O Dönem İçin Ödemiş Olduğum Ücreti Geri Alabilir Miyim?

Lisansüstü programlarından kayıt sildirmek isteyen ücretli öğrencilere uygulanacak işlemler;

a)   Akademik takvimde belirtilen ders kayıtlarının başlangıç tarihinden itibaren ders ekleme bırakma tarihinin son gününe kadar olan sürede kayıtlarını sildirmek isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu programda;

– Tezli programlarda ders döneminde kayıt sildirmek isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezli programlarda tez döneminde kayıt sildirmek isteyen öğrenciler tez öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezsiz programlarda ders döneminde kayıt sildirmek isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Tezsiz programlarda proje döneminde kayıt sildirmek isteyen öğrenciler proje öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Doktora programlarında ders döneminde kayıt sildirmek isteyen öğrenciler ders öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.
– Doktora programlarında tez döneminde kayıt sildirmek i steyen öğrenciler tez öğrenim ücretinin %10’unu ödemek zorundadır.

b)   Akademik takvimde belirtilen ders kayıtlarının başlangıç tarihinden itibaren ders ekleme bırakma tarihinden sonra kayıtlarını sildirmek isteyen öğrenciler, kayıtlı olduğu programın bir dönemlik normal öğrenim ücretini ödemek zorundadır.